Pagina's

dinsdag 31 mei 2022

Angled ink blending

 Toen ik op de liftchallenge blog de nieuwe uitdaging zag, dacht ik gelijk dat lijkt me leuk om te proberen. Dus even alle kleurpotloden aan de kant en wat inkten tevoorschijn gehaald. De uitdaging heet Angled ink blending en er zit een duidelijk uitleg bij. Ik heb de inkten van Catharine Pooler en van Lavinia gecombineerd. Daarna ben ik nog even doorgegaan, omdat ik toch ook mannenkaarten nodig heb, met de bruintinten van de distress inkt. Dan krijg je zoiets zoals dit.
Dan is het natuurlijk nog de bedoeling om er een kaart mee te maken. 
Voor de liftchallenge # 170 heb ik de kleurrijke variant genomen. Het leek me leuk om er een vlinderkaart van te maken.
Ik heb ervoor gekozen om de vlinders van MFT op vellum te stempelen en dan te embossen met wit embossing poeder en een sprankelend zilver. Zo zie je de gekleurde vlakken er nog doorheen. Ik heb kleine kleuraccenten aangebracht met uni posca markers. De kleine stempeltjes zijn van Lavinia. Jammer genoeg zie je de glinstering niet zo goed op de foto.
Deze kaart doet dus mee aan: 
The Cratieve Crafters Challenge #52 Anythings Goes 
Daarna kwam de stoere kaart aan de beurt.
Ik heb de stempelset Classic Car en het Numberplate Alphabet van Art Journey gebruikt. Een lekkere stoere kaart voor een goede vriend die van auto's houdt en nu toch al 70 jaar is geworden. Het duurt nog even voor hij hem ziet, want ze zijn nu een paar weken op vakantie.
Deze kaart doet mee aan:
KIC Uitdaging # 167 Mannenkaart
The Paper Funday Challenge #42 Anything Goes Option Masculine
En dan straks weer lekker verder met het doodlen en kleuren van de veren van de online workshop van Miranda. Weer zo anders en zo gaaf om te doen.
Ondertussen heeft een Vlaamse Gaai ook onze voederkrans ontdekt. Hij is natuurlijk veel onhandiger dat de koolmezen en de pimpelmezen. Om ervoor te zorgen dat hij niet alles sloopt, heb ik een pindaketting geregen en die vast gezet op de krans. Daar is ie nu lekker zoet mee en we kunnen hem op ons gemak bekijken. Hij heeft de eerste ketting inmiddels al leeg gegeten.
     
Wat een mooie vogel is het toch. Gelukkig komen de kool- en pimpelmezen ook nog steeds langs. 
Groetjes Marja en op naar wat warmer weer.

13 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige techniek met de inkt, vind beide kaarten super mooi geworden! Wat we al niet doen voor onze gevederde vrienden.

jackelien zei

Hoi
Ik vond het ook een super leuke techniek.
Ga ik zeker vaker maken.
Jou uitwerking is prachtig. 2 super mooie kaarten.
Groetjes Jackelien

Elly zei

Prachtige kaart!
Ja de vlaamse gaai het zijn zeker supermooie vogels Hier komt er ook wel eens eentje...zal het ook eens doen denk met die pinda's zo. Want de andere vogeltjes vliegen hier op en af, zo gezellig is dat.
En de duiven eten de rest op wat op de grond ligt, want een bende maken kunnen ze wel.
Groetjes Elly

Marjan zei

Twee mooie kaarten, Marja en wart leuk dat je een mannenversie gemaakt hebt ook, lekker stoer! Dank voor je inzending!

Wat leuk die Vlaamse gaai, mooi beestje is het! Hier zie ik er af en toe eentje, maar vooral kleine vogeltjes. De Koolmeesjes zijn uitgevlogen toen wij op vakantie waren.

Nicole Parmentier zei

Wat leuk dat je meteen twee kleurencombinatie hebt geprobeerd in deze techniek. Het effect is meteen echt anders. Mooi ook de vellum vlinders die je gebruikt hebt. Dankjewel voor je bijdrage aan de liftchallenge.
De vlaamse gaai is prachtig, ik had er hier voor mijn raam altijd ééntje in de pruimenboom zitten dus weet ook hoeveel kabaal ze kunnen maken!

Peninia / Gosia zei

Very beautiful!

Femmy zei

Alweer een leuke techniek en mooie kaarten heb je ermee gemaakt, groetjes Femmy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt twee mooie kaarten met deze techniek gemaakt Marja. Ik vind vooral die "oude" auto heel gaaf gedaan. Wat mooi dat je die vlaamse gaai zo van dichtbij kunt bekijken. Zo leuk om naar vogeltjes te kijken vind ik.
Lieve groetjes Miranda

Donna Walls zei

Wonderful technique! So colorful and cheerful. Thanks for playing along with us at The Paper Funday Challenge and we look forward to seeing more of your lovely projects!
Donna
The Paper Funday Challenge
The Inspiration Station Challenge

Cornelie zei

Wat leuk dat je er zo mee aan de slag bent gegaan. Zo totaal anders, door alleen maar andere kleuren te gebruiken. Leuk om te zien. Mooie uitwerkingen en tof dat je meedoet met de Liftchallenge.
Wij genieten hier ook zo van de vogels. De Vlaamse Gaai is hier maar af en toe. Wel andere rovers zoals kauwtjes en heel veel eksters. Maar gelukkig ook klein spul ;-)

Helma zei

Mooie kaart,mooie kleuren. Dankjewel voor het meedoen bij Kaartjes Insparatie Challenges blog. Groetjes Helma DT

Marian zei

Wat een leuk idee, ga dat zeker ook eens proberen, ook blij met alle materiaal uitleg en je linkje erbij :D
Knutsel Groetjes Marian

Helen zei

Great idea for a background - it's really effective.

Thanks for joining us at The Paper Funday Challenge.

Helen x
DT