Pagina's

vrijdag 15 april 2022

Liftchallenge # 169 strookjes

 Ik ben vaak zo druk met de online workshops dat er niets van komt om aan de liftchallenge mee te doen. Ook al denk ik elke week wat een leuke uitdaging is dit weer. Nu kwam de opdracht met de strookjes en het embossen voorbij en ik dacht dit is super leuk. 

Restjes gekleurd papier heb ik natuurlijk in overvloed, dus leuke kleurtjes bij elkaar gezocht en daarna opzoek naar  stempels die voor deze techniek geschikt zijn. Na een avondje strookje plakken, stempelen en embossen had ik al snel een aardige verzameling super schattige kleine kaartje. 
Fijn om er weer wat leuke kaartje bij te hebben.
Ik was er ondertussen wel achter dat het stempelen en embossen op de achterkant van het cardstock een mooier effect geeft omdat je dan minder last hebt van de structuur in het papier.
Ondertussen heb ik er ook een paar met een wat groter formaat gemaakt.
 Nu zit ik dus met een aardige keuzestress, want welke kaart laat ik nu meedoen aan de challenge. Gelukkig heeft José me geholpen en kwamen allebei tot dezelfde keuze.
Deze rode kaart is het geworden en doet dus mee aan de LiftChallenge # 169 
Lift deze kaart. Stroken cardstock, heat embossing en een tekst!
Deze kaarten zijn natuurlijk ook heel leuk.
Toch heel fijn dat ik er weer een verzameling kaarten bij hebt.
De wijnbes begint al heel behoorlijk uit te lopen.
Ondertussen zijn mijn eerste balkon planten van Vivara aangekomen ( winkel van de natuur/vogelbescherming) en volgt morgen de rest. Ik hoop dat de insecten en vlinders meer plezier hebben van deze planten dan die ik hier bij de bloemist koop. We gaan het zien ik heb heel benieuwd. Zo probeer ik toch een positieve bijdrage te leveren aan de natuur. We hebben ook regelmatig koolmezen en pimpelmezen die komen snoepen van de zaden en de pinda's die we hebben opgehangen. Wel zo dat de kauwtjes en de duiven er niet bij kunnen, want die hebben de pindakaaspot in no time leeggegeten. De duiven schijten de boel nogal onder. Dus die moeten opzoek naar ander voedsel en dat zal best lukken met al dat groen hier voor de deur.
Morgenochtend ga ik weer lekker online workshoppen en mooie natuurkaarten maken.
Groetjes Marja

12 opmerkingen:

GerJanne zei

Wauw Marja, wat een schitterende serie heb je gemaakt! Echt geweldig mooi! Ik zou het ook op glad cardstock doen denk ik.
Wat leuk dat je tuiniert op je balkon! Roept bij mij leuke herinneringen op.

Bernadet zei

Wat heb je dit supermooi gemaakt Marja!!
Succes met je plantjes;)

Cornelie zei

Zo jij bent echt los gegaan! Wat leuk zo'n serie bij elkaar, lekker bezig geweest dus. Klopt dat embossingpoeder beter hecht op glad cardstock, maar dat geld voor stempelen eigenlijk ook. Goed opgelost door het cardstock te draaien.
Prachtige stempel heb je gebruikt. Hele mooie lift geworden. Leuk om je weer eens te zien bij de Liftchallenge en bedankt voor het meedoen!

Marjan zei

Marja, wat een boel kaartjes heb jij gemaakt met deze techniek!! Heel mooi allemaal en kan me je keuzestress wel voorstellen. Glad cardstock werkt inderdaad beter, met een Misti zou je het nog kunnen redden op structuur maar dan wordt de afdruk niet zo scherp met embossingpoeder.
Leuk die planten en vogels op je balkon, ik kan er ook erg van genieten in onze tuin. Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge en fijne paasdagen!

Trijntje zei

Wat een prachtige serie kaarten. kan me voorstellen dat je keuze stress hebt... Ze zijn allemaal erg mooi. Groeten Trijntje

Bernadet zei

Ach wat is dat ontzettend leuk Marja, dat jullie in augustus ook oma en opa gaan worden. Wij worden dit jaar ook weer opa en oma van ons 5e en 6e kleinkind. Want 2 van onze dochters zijn op dit moment zwanger. En net als bij jullie word er een kleinkind in augustus verwacht;) en de ander kan ieder moment geboren worden.

Elly zei

Wow wat geweldig mooi heb je dit allemaal gemaakt.
Groetjes Elly

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele mooie serie kaarten Marja. Ik snap wel dat je keuzestress had. Ik vind die pastelkleurige ook heel mooi, heel voorjaarsachtig.
Leuk dat je zo aan de vogeltjes denkt, dat vind ik ook zo leuk om naar te kijken.
Lieve groetjes Miranda

José zei

ze zijn stuk voor stuk heel mooi Marja. Prachtig balkon tuintje heb je gemaakt, laat de vlinders en vogels maar komen, ik vind het ook zo leuk daar naar te kijken

Nicole Parmentier zei

Jhee wat heb jij een berg kaarten gemaakt met deze liftchallenge! Ze zijn ook allemaal verschillend. Kan me heel goed voorstellen dat je niet kon kiezen, ik vind ze allemaal mooi. Dankjewel voor het mee doen met de Dutch Card Lovers.

Femmy zei

Super Marja, je kaarten zijn mooi geworden met de strookjes papier en stempels, leuk idee!
Groetjes Femmy

Ingen zei

Wat een geweldige kaarten heb je gemaakt! En je voorlopig heb je wel wat voorraad zo te zien :-)