Pagina's

zondag 10 oktober 2021

Joseph Coat techniek vlinders

Dan ook nog het verhaal van een mislukking. De Joseph Coat techniek is helemaal nieuw voor mij, dus het is flink oefenen deze keer. Net als jullie ben ik nogal kritisch op mijn werk. Eerst de ondergrond met lekkere felle kleuren in de distress inkt gezet. Dan het stencil erop en versamark aanbrengen in de open ruimtes. Ondanks dat ik dit stencil goed had vast gezet, was de onderkant toch verschoven en bleek bij het instrooien van de clear embossingpoeder dat alle lijntjes van deze bloemen dicht waren.

Wat nu?? Weggooien, maar ik vond achtergrond toch heel mooi van kleur. Met de achterkant van een klein penseeltje heb ik de lijnen van de bloemen zoveel mogelijk schoongeveegd en toen het geheel verhit. Ik was natuurlijk niet helemaal tevreden maar ja toch maar gewoon verder gegaan. En zie daar het eindresultaat. Heel blij mee. Dus dames ik heb er weer van geleerd om niet zo kritisch te zijn op mezelf en gewoon door te gaan hihi.

Door het in poetsen met een donkere kleur krijg je een mooie achtergrond. Miranda laat in deze online workshop zoveel verschillende variaties zien, dat ik nog wel even vooruit kan.
De vlinder en de bloem zijn van Chocolate Baroque. Ik heb ze ingekleurd met Zig Brushes. De tekst is van Art Specially
 Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden heb ik even een blog en knutselpauze gehad. We zijn eind september 10 dagen naar Frankrijk geweest. Op de heenweg hebben een stop gehouden en een dag Dijon bezocht. Wat een leuke stad is dat. Natuurlijk ook wat mosterd gescoord. Daarna zijn we doorgereisd naar het gebied van de Drome. We hebben zo geboft met het weer. We hebben marktjes bezocht en wandelingen gemaakt. Peter heeft nog wat fietstochten gemaakt en is de Col de Rousset opgereden . Later zijn we er gaan wandelen en zagen de Vale Gieren onder ons door vliegen zo gaaf. Foto's en filmpjes staan op mij FB. 
Nu krijg ik wel weer wat knutsel zin, dus dat gaan we maar weer eens oppakken.
Groetjes Marja

7 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtige kleuren heeft deze mooie creatie Marja en goed van je dat je gewoon door gegaan bent ( ik gooi soms té snel iets weg) want het eindresultaat is mooi! Fijn dat jullie nog lekker in Frankrijk genoten hebben, hier hebben we gelukkig ook nog mooie dagen gehad.
Lieve groetjes Miranda

GerJanneke zei

Oh wauw, die techniek ken ik ook niet en het ziet er echt geweldig uit! En wat goed van je dat je wel kritisch naar je eigen werk kijkt, maar dat je het minder erg vindt als er iets niet helemaal gaat zoals het 'hoort'. Het eindresultaat is heel mooi!
En wat fijn zo'n 10 daagse vakantie. EN mooi weer en en heel andere omgeving. Heerlijk!

Ik reageer met mijn DT account. Af en toe heb ik last van die robot. Nu ook weer. Dus als je op zoek bent naar mijn blog vind je het niet door op mijn naam te klikken....

Femmy zei

prachtig Marja, en mislukt is hij zeker niet het is echt handwerk en je hebt er iets leuks mee gemaakt.
groetjes Femmy

Nicole Parmentier zei

Wouw, wat een kleurenexplosie! Prachtig!!!

Bernadet zei

Wowww wat zijn dat prachtige kleurtjes Marja!
Goed dat je toch door bent gegaan, want het eindresultaat is supermooi geworden!

Marjan zei

Ik heb deze prachtige kaart met de mooie techniek gewoon he-le-maal gemist!! En hij is nog wel zo mooi!! Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen, hè? ;)

Corry zei

Wat een prachtige kaart ... en die kleurtjes heel gaaf ,
Ik heb even rondgekeken op je blog , hele mooie blog heb je , ik ben je ook gaan volgen , ik wil je uitnodigen om ook eens een kijkje op mijn blog Te nemen , en misschien vind je het leuk om mijn blog ook te volgen
Groetjes Corry