Pagina's

woensdag 18 mei 2022

Nature scenes

En dan nu weer aan het spelen met Magenta natuurstempels en distress inkt. De workshop Miracle Nature Scenes ( de workshop is er ook in het Nederlands) van Miranda Degenaars neemt je stap voor stap mee in het proces. Op het eerste gezicht lijkt het heel makkelijk, maar dat valt best nog tegen. Ik heb eerst ander tape gekocht om af te plakken, omdat dat wat ik al had mijn papier mee trok grrr. Zo zonde van al het werk.
Je moet ook echt heel schoon werken om vlekjes op de witte delen te voorkomen. Door de zon te maskeren en dan de CAC wolkenstempels van IO er overheen te zetten, krijg je een heel mooi lucht effect.
 
Voor deze kaart heb ik de mini slim clouds van IO gebruikt. Je krijgt dan weer een heel ander lucht effect. De takjes eroverheen zijn van Magenta, IO en Art Journey.
Deze kaart doet mee aan:
A Perfect time to Craft Open Challenge #5 - 2022
Polkadoodles WK 20 Anything Goes 
Classic Design Challenge May #5
Daarna heb ik ook nog twee slimline versies gemaakt door de mini slim wolken versie te verlengen. De overgang was toch iets zichtbaar en heb ik weggewerkt met wat takjes. De vlindertjes zijn van Lavinia. De voorste tak is van Hero Arts- Delicate Leaf Clusters. Een keer gestempeld met lichte inkt en dan nog een keer ernaast gestempeld met  versamark en met transparante embossing poeder Pearl Gold van WOW bewerkt.
En toen toch nog maar eentje gemaakt. Ik krijg de techniek nu aardig te pakken. Ze zijn zo leuk om te maken. 
We hebben de afgelopen week veel geholpen bij onze zoon en schoondochter. Eerst hebben de mannen, met hulp van een vriend van ons, een muur eruit gehaald en de kledingPaxkast omgedraaid (zodat hij nu in hun slaapkamer uitkomt) erin gezet. Gelukkig was dit een gips muur. Ondanks dat alles afgeplakt en met plastic afgeschermd was, was er toch een giga berg stof weg te werken. Daar zijn we met zijn vieren flink mee bezig geweest. Het is wel super mooi geworden. De logeerkamer en de babykamer zijn nu ook in orde. Het bedje, de commode en de kledingkast zitten in elkaar. 
Of ik moe ben. Ontzettend moe, dus deze week even lekker rustig aan, maar dat kan nu ook. Het was super leuk en zo dankbaar om te doen. Morgenochtend ga ik eerst de zwangerschapsbroeken korter maken, want mijn schoondochter is maar 1,52m. Alles gaat goed met haar en het kindje groeit ook goed. Je snapt dat ik nog al eens op de baby afdeling van de verschillende winkels sta te neuzen. Zo schattig. 
Morgen weer even een rustig aan dag.
Groetjes Marja

8 opmerkingen:

GerJanne zei

Wat een mooie kaarten zijn het weer! Prachtig stempelwerk.
En wat leuk dat je zo betrokken wordt bij de op handen zijnde baby. Klussen, naaien. Fijn als je kinderen hulp willen. ik hoor wel eens anders. En inderdaad zo leuk, al dat kleine spul! Ik moet me ook inhouden...

Elly zei

Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt!
Dan zijn jullie flink aan de klus met de verbouwing. Ik haat zo dat stof, is het schoon kom je een dag later beneden dan ligt het er weer. Maar even doorbijten en daarna is het genieten.
Oh leuk, ik zou ook de babywinkels inschieten...
Groetjes Elly

Bernadet zei

Wat ben je ook een kei in dit soort kaartjes Marja!
Fijn gevoel dat de babykamer bij zoon en schoondochter klaar is nu hè. En zeker goed te horen dat met schoondochter en de baby alles goed is.
Hihi veel plezier met neuzen op de baby afdelingen van de winkels;)

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtige natuur scenes heb je gemaakt met deze techniek Marja. Hier raak ik niet snel op uitgekeken. Fijn dat het klussen goed ging en alles goed gaat met de aanstaande moeder en baby. Ik snap dat je graag snuffelt op de baby-afdeling, zo leuk dat klein spul allemaal :)
Lieve groetjes Miranda

Francesca zei

Gorgeous cards! Love all the scene! Thanks for playing at The Crafting Challenge

Femmy zei

wauw deze kaarten zijn weer prachtig!
Heerlijk Marja dat je oma wordt en dan kan ik me indenken dat je lekker rondneust naar leuke baby spulletjes.
Groetjes Femmy

Chrissy zei

Beautiful scenes and cards, gorgeous work..
Thank you for sharing with us over here today at the Classic Open Design Team Challenge and best of luck with your entry.

Chrissy DT  https://classicdesignchallenge.blogspot.com/

Stellalena zei

A very beautiful card.
Thank you for taking part in the Mirtillamente challenge!
Good luck and I hope to see you again.
Alena DT Mirtillamente