Pagina's

maandag 8 februari 2021

Hi Hello There

 Bij de Dutch Card Lovers zag ik een leuke uitdaging voorbij komen en dacht die kan ik best eens proberen. De bedoeling is om een achtergrond te maken met 3 kleurvakken. Ik heb dus eerst kleurtjes bij elkaar gezocht. Bij de ene kaart heb ik Wow Embossing Glitter en bij de ander Mini Archival Ink gebruikt om de drie kleurvlakken te maken.

Nadat ik bij de eerste kaart de drie vlakken met Wow embossing poeder had gemaakt, heb ik er met een stencil en Holografische Kristal Gell van Viva hartjes overheen gemaakt.
De hartjes zijn niet al te nadrukkelijk aanwezig, maar geven wel een heel leuk effect.
Bij de tweede kaart heb ik de trio kleuren gestempeld met verschillende kleuren inkt en een streepjes stempel.
Deze tweede kaart doet mee aan:
De kaarten zijn allebei heel anders geworden. Leuk om straks naar wat knutsel vriendinnetjes te sturen. Nu maar hopen dat de postbode door al die sneeuw en de kou weet heen te komen.
Gebruikte materialen:
The Stamp market - Hey Hi Hello There en Lovely Little Notes
Wow embossing Glitter - Lilac Shimmer, Under The Sea en Hot Gossip
MFT Stencils: Full of Heart en Lots of Heart Stamp Distressed Patterns
Mini Archival Ink: Garden Patina, Vibrant Fucsia en Sunflower.

Binnenin de kaarten heb ik nog wat tekst gestempeld. Naast knutselen heb ik nu ik met pensioen ben meer tijd om te koken en te bakken. Iets dat ik altijd al heel leuk heb gevonden, maar niet altijd tijd voor had. Vaak was ik er na mijn werk te moe voor. Nu ik weet wat er met dit lijf aan de hand is, snap ik veel beter waar dat vandaag komt. Nu ik mijn eigen tempo kan aanhouden gaat het gelukkig beter, maar heb ik ook geleerd om er beter mee om te gaan. Mijn man geniet enorm van de kook en bakkunsten. Dat maak het dubbel zo leuk.

Brood bakken lukt steeds beter. Zeker met de producten van de Aeolus molenwinkel. Ook de cakemixen zijn super. 

Deze week ook voor het eerst Flammkuchen gemaakt.

We hebben er heerlijk van zitten smullen. Nu lekker genieten van het winterweer en wie weet kunnen we aan het eind van de week schaatsen.
Wees voorzichtig en geniet. Groetjes Marja

14 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Zo'n vrolijke kaart in je brievenbus fleurt de dag meteen op Marja, daar maak je je vriendinnen vast blij mee. Wat ziet dat brood er lekker uit en die Flammkuchen, mmm. Ik zou dichtgroeien als er zo lekker voor mij gekookt werd..LOL.
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Ik vind allebei je kaarten zeer geslaagd! Een lichte voorkeur voor de tweede door de kleurtjes. De teksten komen er heel mooi op uit en zeker wel ga je hiermee twee vriendinnen blij maken! Dank je wel voor het meedoen met DCL, Marja.

Wat fijn hè, met pensioen en je dingen doen op je eigen tijd en tempo, ik kan het alleen maar beamen. :)
Je baksels zien er heerlijk uit!

Marjan zei

Blij verrast vandaag door jouw mooie kaart, de eerste! Veeeel mooier in het echt, echt een prachtig kaartje, Marja!

GerJanne zei

Hoi Marja,
wat een leuke kaartjes zijn het! Mooie kleuren en die teksten erop zijn gaaf. Ik denk dat je er meteen blij van wordt als je die in brievenbus vindt.
EN je baksels zien er ook heerlijk uit. Toevallig heb ik 2 weken geleden voor het eerst flammkuchen gemaakt. Lekker he?! Echt voor herhaling vatbaar. Fijn dat je dat nu kunt doen en er de energie voor hebt, nu je niet meer werkt.
Geniet ervan!

Kate zei

Such pretty cards - and yummy treats too!

Thanks for joining us at Little Red Wagon this week!

Kate
Small Bits of Paper

Nicole Parmentier zei

Wat een leuke technieken heb je voor deze challenge gebruikt. De kaartjes zijn heel verschillend geworden maar beide prachtig! Bedankt voor het meedoen met de DCL challenge. En er ruikt niets zo lekker als versgebakken brood in huis! Ik doe het veel te weinig.. zo heerlijk met een beetje boter en suiker, daar kan geen gebakje tegenop!

Mummylade zei

Wonderful! Thank you for joining us this week at Allsorts Challenge

Wendy L zei

Super design, thank you for joining us at Allsorts, xxx

Helen zei

A great bold design - love it!

Thanks for sharing it with us at the Aud Sentiments Challenge.

Helen x

Margaret zei

Lovely heart card. Thanks for joining us at International Art & Soul. Maggie, DT.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Twee mooie kaartjes. Leuk gedaan met de grote teksten erop! Leuk dat je meedoet bij DCL!

Danni Reid zei

Love your bold colors and fun designs, such fun cards!! Thank you for inspiring us @ IB this week!

Heather zei

Two fabulous cards! Such a great technique. I think the first one is my favorite, but it's very hard to choose. Thanks for playing with LTSCB.

Claudia zei

That looks fabulous, all those hearts combined with the large sentiments!

Thank you very much for joining us at the Stempelgarten Challenge.

Hugs and good luck
Claudia
DT Stempelgarten challenge