Pagina's

zondag 30 mei 2021

Rozen en rozen en nog eens rozen

 De Miracle Roses workshop ( jaja natuurlijk van Miranda Degenaars) heeft me weer veel geleerd. Hoe je de achtergrond opbouwt en de rozen inkleurt met schaduw en licht op de blaadjes.

We hebben hoofdzakelijk gewerkt met verschillende kleuren Distress Oxide Inkt. De stempels zijn hoofdzakelijk van Impression Obsession. Ik kies als dat kan vaak voor stempel op cling. Helma van Stampingcorner heeft altijd veel keus. De houtenstempels zijn heel mooi, maar ik ben nou eenmaal verslaafd aan mijn stempeltool. Zo handig. Ik heb nu wel met een truc mijn eigen stempelliniaal gebouwd voor de houten stempels.
Deze kaart doet mee aan:
Pammie's Inky Pinkies                           Anything Goes
Crafting Happiness                                Anything Goes
QKR Stampede                                      Anything Goes
Papercraft Challenge                             Anything Goes
De kaarten hebben de grote van A5, zodat je er aardig wat op kwijt kunt en toch nog kunt versturen in een A5 envelop met 2 postzegels erop.
Meestal staan ze eerst wel een jaartje hier voordat ik er afscheid van kan nemen. Deze tweede kaart is al bij de ontvanger en dus kan ik nu wel laten zien. Ze is er erg blij mee, hoop ik. 
Ik heb eerst de rozen gestempeld, toen gemaskerd en daarna achtergrond opgebouwd. Deze kaarten vragen wel wat tijd om ze te maken, want het is behoorlijk wat werk, maar het is dan ook mijn hobby om dit te doen, dus helemaal niet erg. Ik verwonder me toch altijd weer over het resultaat en ben verbaasd dat ik dit ook kan. Volgend weekend gaan we Doodlen. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt.
Met Pinsteren zijn we vier nachten in een natuurhuisje in Frederiksoord (Hoeve Koning Willem III Drenthe) geweest. Ondanks het koude en soms regenachtige weer was het er heerlijk. Zo fijn om er even uit te zijn. We hebben veel gedaan en gezien.We hebben ook een rondleiding in de koeienstal gehad van boer Aaldert. Dat was geweldig. Heel leuk en leerzaam. In de paardenstal op het terrein zijn vier appartementen gemaakt. Heel nieuw en modern. De vloerverwarming was nu heerlijk.
 Gelukkig is het mooie weer nu begonnen en kunnen we ook in Vlaardingen en omgeving weer lekker wandelen en fietsen. Gisteren bij de kaas en zuivelboederij van Winden roomboter. kwark, kaas en eieren gehaald en in de fietstas mee naar huis genomen. Vandaag lekker gewandeld en het Rotta huis in de Broekpolder bezocht. Erg leuk. De vrijwilliger wist van alles te vertellen. Ze hebben er zaden van gerst, mosterd en vlas gezaaid die gevonden zijn bij de opgravingen tijdens het bouwen van de Markthal in Rotterdam. Zo gaaf.
Groetjes Marja

8 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat een mooie creaties Marja. Die rozen zijn prachtig ingekleurd en steken heel mooi af tegen de, ook al mooie, achtergrond. Geweldig wat je leert via zo'n online workshop maar volgens mij heb je er ook aanleg voor. Zeker niet erg om langer met iets bezig te zijn,daar is het hobby voor vind ik. Nu geniet ik vooral van het buiten zitten met een goed boek ;)
Lieve groetjes Miranda

Faith A at Daffodil Cards zei

Your roses are awesome and so very beautiful, I see why you don't want to give them away, so much work. Your 4 nights away sound so very interesting. Thank you so much for joining us in our challenge at QKR Stampede Good Luck and looking forward to seeing you again in our next challenge.
Faith A DT

Vickie Y zei

Beautiful! Thank you for sharing with us at The PIP Challenge

GerJanne zei

Oh dit is echt heel mooi! Leuk dat je verbaasd bent over je eigen kunnen! EN ik snap dat je deze beauties eerst even laat staan om er zelf van te genieten!
Je Pinksterdagen klinken heel leuk.

Marjan zei

Ik vind ze prachtig, leuk om te lezen hoe je ze opbouwde! Ze hebben een mooie, romantische sfeer! Houten stempels heb ik weinig, net als jij vind ik die stempeltool echt een uitkomst! Bij een houten stempel of op een acrylblok is de stempel regelmatig niet meteen goed.

Fijn dat het uitje zo goed beviel! Het weer is wel heel anders nu!

Nicole Parmentier zei

Wat een prachtige kaarten Marja! Ik dacht eerst dat het gekocht papier was tot ik las dat je het zelf zo gemaakt hebt. Echt heel knap!!

Marlies zei

Schitterende rozenkaarten! Wat heb je de rozen mooi gekleurd en een ook een mooi achtergrond gemaakt. Er zal inderdaad veel tijd in gaan zitten maar het resultaat is super mooi. Geniet van het mooi zonnig weer. groetjes, Marlies

Stempelomi zei

lovely cards!Thanks for joining us at papercraft-challenges.