Pagina's

zondag 16 mei 2021

Potloden, Paint On en Lesia Zgharda

 Nu aan de slag met kleurpotloden, daar heb ik al veel meer ervaring mee, maar er valt altijd weer wat bij te leren bij Juf Miranda

Met de Magnolia stempel van Lesia Zgharda kun je zelf je tak samenstellen. Echt leuk om te doen. Wel handig om hiervoor de Misti te gebruiken. Ik heb hier voor het eerst op Paint On papier met potloden gekleurd. Heel fijn zo’n combinatie blok, zodat je verschillende kleuren kunt uitproberen.  Ik moet zeggen dat ik er erg blij van word van dit papier. Ik heb hier de grijze versie gebruikt. Ik heb voor de Magnolia’s met mijn Pablo Caran d’Ache potloden gekleurd. De Kolibri is van Penny Black en hoort bij een mooie bloementak Flying Colors.
Voor de volgende kaart hebben we met de waterlelie en de droomvanger gewerkt. Vooral de blaadjes in het midden van de bloem zijn lastig, dus heb ik het voorbeeld van de juf uitvergroot en erbij gelegd. Van nadoen leer je ook heel veel. Ik heb mijn eerste set kleurpotloden de coloursoft van Derwent gepakt om te kleuren. Leuk om die ook weer eens te gebruiken. De lightfast potloden heb ik niet, maar met de Pablo’s, de Coloursoft en de Polychromes van Faber Castell kan ik ook prima uit de voeten.

Wel heel leuk om de PanPastels en de pastelpotloden die ik al heel lang heb hierbij  te gebruiken. Zo komen er steeds meer kleurmaterialen bij die ik heb liggen uit de kast.
Ook nog een derde kaart gemaakt op het beige papier van Paint On. Nu met de stokroos/Mallow en de geometrische Rosette.
De bovenste figuur is gestempeld met Versamark en bewerkt met Perfect Pearls. Dat geeft een mooi glim effect.
 En dan als laatste nog de uitdaging om op het zwarte papier te kleuren. Dat is weer heel anders kleuren. Eerst stempelen met witte inkt. Hier hebben we het kastanje blad en de kastanjes gebruikt samen met het geometric abstraction figuur.

De Ramadam was toen net begonnen en dus heb ik deze kaart watextra's gegeven en voor mijn schoondochter gemaakt. De tekst en de extra figuurtjes zijn van Altenew. Ook hier hebben we weer panpastel gebruikt om de vlakjes kleur te geven. De Pearlescent kleurtjes van PanPastel zijn dan ook heel fijn.
 Van deze workshop heb ik in twee weken deze vier kaarten zitten kleuren, wow dat is echt wel een record voor mijn doen. Ik heb ervan genoten.
Groetjes Marja

4 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Tjonge wat kun jij mooi kleuren zeg! Het zijn prachtige kaarten. Heel mooi zoals de kleuren uitkomen op dat gekleurde papier. De versie met zwarte ondergrond vind ik ook schitterend.

groetjes van Ank

GerJanne zei

Hoi Marja, wat prachtig! Supermooi kleurwerk!
En je hebt en heel internationaal gezin zo te lezen. Wat mooi!

Bernadet zei

Ooooh wat ziet dit er schitterend uit Marja!
Zo mooi hoe jij de afbeeldingen kleur hebt gegeven!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw, ze zijn prachtig geworden en leuk dat je kleur materiaal nu uit de kast komt Marja. Mooi op die gekleurde ondergronden dat geeft hele aparte effecten vind ik.
Lieve groetjes Miranda