Pagina's

woensdag 12 mei 2021

Aquarel verf en Lesia Zgharda

Begin april was er door Miranda Degenaars de workshop met de aquarel verfjes van Daniël Smit. Gelukkig zijn er setjes met daarop kleine kloddertjes verf, zodat je er eerst kennis meekan maken. De tubetjes verfjes zijn best prijzig om aan te schaffen en dan wil je wel zeker weten dat je dit leuk gaat vinden. Bij Hobbycompleet de Duif kun je de workshop ook vinden en alle materialen die je erbij kan gebruiken. Natuurlijk kun je ook juit je eigen voorraad putten. Ik heb wel wat van de stempels van Lesia Zgharda aangeschaft, omdat ik die erg mooi vind en ze zijn heel leuk met elkaar te combineren. Marlous heeft de probeer sets van Daniel Smit Mineral Marvels en Confetti  ook. 

Ik ben begonnen met de Anamonen kaart. Met een wassing verdunde verf en een grote kwast zet je eerst wat kleur voor de achtergrond op. Nieuw voor mij was om dit te doen met kleuren die granuleren. Oeps moeilijk woord en nog nooit van gehoord, maar dat wil dus zeggen dat de kleur in verschillende kleurgradaties uiteenloopt. Erg leuk om te zien. Hier heb ik Lunar Blue en Green Apatite Genuine gebruikt samen met een geel. Je leert er zo weer een mond vol namen bij. Het fijne van de stempels is dat je er zelf een opbouw mee kunt maken. Het Masking Magic papier van Gina K is dan heel handig.
Daarna heb ik deze kaart met de Beautiful Rose gemaakt. Heel fijn dat de blaadjes er los bij zitten, zodat je zelf kunt bepalen waar en hoeveel je er wilt hebben. Er zijn ook een aantal geometrische figuren waar mee je de bloemen of dieren kunt combineren. Het is wel heel fijn om goed aquarel papier van 300 gr te gebruiken, zoals dat van Terschelling/Schut. 
Inmiddels ben ik alweer wat workshops verder en moet ik echt tijd maken om ook af en toe wat te posten en dat schiet er nu wel bij in. Juf Miranda houdt ons aardig bezig, maar het is echt super en ik geniet ervan.
Groetjes Marja

2 opmerkingen:

GerJanne zei

Wat een mooie kaarten allebei! Zo leuk te lezen over die merken, die ik niet ken. Zo ontdek ik steeds weer nieuwe dingen. Je hebt mooie combi's gemaakt.

Nicole Parmentier zei

Wat prachtig Marja! Ik ben deze tubetjes ook aan het sparen. Beetje bij beetje want ze zijn behoorlijk duur, maar wat een fijne verf is dit hè! En inderdaad, niet vergeten te posten hoor want wij genieten graag mee met jou prachtige resultaten van deze cursus!