Pagina's

donderdag 22 april 2021

Spelen met embossing poeder

 Natuurlijk gebruik is weleens een embossing poedertje. Meestal om een tekst te maken of een bloem te stempelen, zodat je met kleuren makkelijker binnen de randjes blijft. Wat Miranda Degenaars ermee doet in Miracle Multi Color Embossing is van een heel andere dimensie en heel inspirerend . Ik heb echt genoten en ga dit zeker vaker doen. Zo ontzettend leuk en weer eens iets heel anders. Je zit natuurlijk wel aardig onder de poedertjes en de glitter, maar dat is dik de moeite waard. Met een grote make-up kwast poets je alles zo weer weg.

 Ook hier komen de Cover a Card stempels weer super goed van pas en wat zijn ze leuk. Gelukkig zat er één week tussen het eerste deel en het tweede deel van de workshop, zodat we de losse onderdelen konden kleuren en uitknippen. Hier heb ik de Reverse Peacock CaC, de Peacock Single, Feathers, de Paisleys en Elsie gebruikt. 

De tekst stempel binnenin is van Darkroom Door.

Ik had nooit gedacht dat het ik het stempeltje van Elsie goed op papier zo krijgen, maar met uitleg van juf Miranda en de TomBow markers is het toch gelukt. Zo gaaf.
En toen door met nummer twee. Hier heb ik CaC Reverse Damask gecombineerd met de Damask achtergrond stempel van MFT en de CaC Splattered. Die laatste is ook met andere achtergrond technieken heel handig. In het midden zitten de Starflowers met daar omheen veren van o.a. Funky Fssil Design.

Naar Marlous en Elles van Doeading heb ik regelmatig een lijstje met WOW poedertjes en Tombow markers gestuurd om alle ontbrekende kleurtjes aan te vullen. Ze hebben me er super mee geholpen. Wat ben ik er blij mee. Mijn verzameling is weer aardig aangevuld.
Aan de binnenkant nog een tekst.
En toen aan de slag met nummer drie met de maan-zon stempel ook wel Moon universe van 100Proofpress in het midden. Verder heb ik CaC Shaded Leaf op de zijpanelen en van Magenta Fall Ash Leaves en Geranium Leaf op het midden paneel gebruikt. Hier met wat fellere WOW kleuren geëmbossed.
De tekst is weer van Darkroom Door. Zelf aangevuld met & Sparkle.
In San Pedro de Atacama in het noorden van Chili hebben we deze mooi Indigenios (van de oorspronkelijke bewoners) Kalender gekocht. Een mooie link met deze stempel.

Dan de laatste voor deze ronde. 
Bij het uitzoeken van mijn embossing poeders kwam ik ook een aantal potjes Distress embossing poeder tegen. Ik gebruik ze eigenlijk niet, omdat ze nogal grof en korrelig zijn en niet geschikt voor teksten. Je moet hem ook behoorlijk lang verhitten wil hij pakken. Nu is dat met de Cover a Card heel anders en ik dacht ik ga het toch eens proberen.
Het is een veel matter en geeft een wat vintage achtige look. Wel leuk dat ze dus ook qua kleur de Distress namen hebben Ik heb hier met de kleuren Tattered Rose, Faded Jeans en Mustard Seed gestrooid.
Nu kwam de CaC Tapestry 2 er aan te pas. Helma besteld regelmatig bij Impression Obsession, dus ze komen altijd weer binnen. De bloem binnenin is van Magenta - Flower Flourish. Deze twee gezichtjes zijn van Crafty Individuals - Parisian Beauties. De tag is van MFT.
De veren en de gezichtjes zijn weer gekleurd met de Tombows ABT Dual Brush.
De tekst is van Altenew. 
Je ziet ik heb genoeg om mee bezig te zijn. Gelukkig komt er buiten ook steeds meer kleur te voorschijn. Volgende week mag ik mijn tweede vaccinatie gaan halen. Daar ben ik ook heel blij mee. Bij onze dochter in Chili gaat alles gelukkig ook goed, alhoewel daar fase één weer in is gegaan vanwege het hoge aantal mensen in het ziekenhuis. Het thuis werken gaat daar dus ook nog steeds door. Ze mogen van 6u 's morgens tot 9u 's morgens buiten sporten. Ze staat dus regelmatig om 5 u op om met vrienden te gaan fietsen. Ook in de parken is het druk met sporters en er wordt goed afstand gehouden. Ik ben heel benieuwd hoe het straks hier gaat lopen met de versoepelingen, maar wel heerlijk om onderweg weer even op een terrasje te kunnen zitten. 
Ik ga weer verder met de volgende workshop. Nu aan het kleuren met Daniel Smith. Zo fijn die kleine probeersetjes.
Groetjes Marja

2 opmerkingen:

GerJanne zei

Oh Marja, wat laat je een prachtige kaarten zien. De een nog mooier dan de ander. En die laatste stempel is inderdaad heel gelijkend met die kalender.
Fijn dat het met je dochter in Chili ook goed gaat. Lijkt me toch wel spannend in deze corona tijd, een dochter zo ver weg..

Marjan zei

Het is te zien dat je er veel plezier aan beleefd hebt, ik vind het allemaal heel mooie, gloedvolle en kunstzinnige kaarten! De Indigenios kalender is ook een beauty, zeg! Mooi vertaald heb je deze tinten.

Hier komt de vaccinatie ook dichterbij, mijn man krijgt hem morgen (de eerste) en voor mijn bouwjaar is het waarschijnlijk eind volgende week mogelijk een afspraak te maken. En naar een terrasje kijk ook wel weer uit inderdaad!