Pagina's

woensdag 14 april 2021

Spelen met Gelatos-Crayons

 Ik wilde al heel lang eens een workshop doen bij Miranda Degenaars, maar dat kwam er nooit van. Vaak net te ver weg, maar nu geeft ze door de omstandigheden haar workshops online. Wat een uitkomst. Super fijne uitleg en in je eigen tempo nog eens terug kunnen kijken. Ik verveel me dus niet.

 Ik heb al jaren Gelatos van Faber Castell liggen en er eigenlijk nooit iets mee gedaan, omdat ik niet goed wist hoe. Daar is nu voor altijd verandering in gekomen. Wat een leuk kleurmateriaal om mee te werken. Je kunt er achtergronden mee maken, maar ook mee stempelen en mee inkleuren. De Distress Crayons zijn hier ook heel geschikt voor.

Het eerste begin is altijd lastig. Het vinden van het evenwicht van krijt op de Cover a Card achtergrond van Impression Obsession en de hoeveelheid water om erop te sprayen is even zoeken. Aan het einde van de ochtend had ik de roos redelijk af. Het is fijn dat je dat wat tips krijgt van Miranda over de layout en de kleurkeuze.

Als tweede een wassing gemaakt op mixed media papier en daarop de klaproos van Woodware gestempeld en ingekleurd met het kleurmedium van de Gelatos. Dit maak je aan op een ruw paletje met wat water. Voor de achtergrond heb ik hier grote stempels gebruikt van Hero Arts die ik ooit bij Doeading heb gekocht. De tekst is van Katzelkraft.

Daarna heb ik nog wat Perfect Pearls aangebracht met versamark en een achtergrondstempel van MFT.
Later in die week heb ik de tweede wassing in pasteltinten bewerkt met stempels en de mooie libelle stempel van Chocolate Baroque, de tekst is van Magenta.
Als laatste hebben we gestempeld op canvas papier en ingekleurd. Wat geeft dit een mooi effect en het papier kan heel veel water hebben. De bloem is van Impression Obsession, de takjes zijn van IndigoBlu, het blaadje is van Clearly Besotted de crackles zijn van Visible Image. De bloemen en Cover a Card stempels heb ik besteld bij Stampincorner van Helma Sprenger. De meeste andere materialen zijn van Doeading van Marlous. Zij heeft ook het canvas papier nog, want dat is best lastig aan te komen op het ogenblik.
Gebruikte basismaterialen: Gelatos Caran d'Ache en Distress Crayons, Mixed Media Papier van Strathmore en Canvas Papier. Deze en andere workshop van Miranda Degenaars staan op Facebook en je kunt er nog steeds voor inschrijven en ze terugkijken. Je kunt haar een PB sturen om je aan te melden. Hier kun je vinden welke workshops er allemaal zijn. 
Ondertussen ben ik lekker aan het kleuren met mijn potloden na de workshop Miracle Pencil Coloring en de stempels van Lesia Zgharda.
Groetjes Marja

3 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wauw wat een prachtige creaties Marja. Ik herken de stijl van Miranda er zeker in en vind het knap dat je dit al zo goed uit weet te voeren. Mooie achtergronden in mooie kleuren en top uitgewerkt. Hier kan ik naar blijven kijken.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hoi Marja,

wat een geweldige creaties! ZO mooi van kleur en die achtergronden zijn schitterend. Gek, he dat je soms dingen besteld en het dan heel lang duurt voor je er wat mee doet of aan toekomt.
Maar ik heb zo'n idee dat we nog wel meer zullen gaan zien met de gelatos (ik ken ze niet)

Marjan zei

Je hebt je zeker niet verveeld, heerlijk hè zo lekker bezig zijn met een online workshop? ik hoop dat dat niet stopt na Corona.
Je ziet duidelijk dat je er veel plezier aan beleefde, echt heel mooie resultaten met prachtige kleuren en materialen!! Goed weekend!