Pagina's

woensdag 12 augustus 2009

Just Magnolia: Week 17 en Workshop blik

De eerste kaart na een heerlijke en avontuurlijke vakantie van drie weken in Syrië en Libanon. Voordat we op reis gingen had ik via Inge het filmpje/tutorial van Agitte bekeken.
Zij laat zien dat je blikjes van frisdrank kan gebruiken om boekjes te maken of bloemen uit te ponsen.
Eenmaal in Syrië zag ik allemaal leuke blikjes met Arabische teksten erop. dat leek me zo leuk om te gebruiken. Mijn twee mannen (hubby en zoon) wierpen alweer blikken van "O nee toch..." , maar ja als ik eenmaal inspiratie krijg ben ik niet te stuiten.
In mijn rugzakje gingen regelmatig enkele blikjes mee naar de hotelkamer.
Voor deze kaart heb ik er één van Ice Tea gebruikt.
Met een Zwitserszakmes met blikopener en een schaar hebben we de blikjes opengemaakt/geknipt, zodat ze makkelijker in mijn koffer pasten. Er werden natuurlijk al grappen gemaakt over hoe ik bij de douane mijn koffer zou moeten openen en uit zou moeten leggen wat ik met al dat blik ging doen.
Nou niks douane ik kon mijn koffer gewoon zo meenemen.
Op de Souq in Damascus heb ik 2 leuke winkeltjes gevonden waar ze lint verkochten. Jesper heeft me geholpen om duidelijk te maken hoeveel meter ik wilde hebben, daarna volgde er nog hele gesprekken in het Engels en Arabisch. Ik heb zelden op vakantie zulke lieve en hulpvaardige mensen meegemaakt als hier.
De schets is van Just Magnolia Challenge Blog Week 17.
Het gebruiken van een tag is een optie.
Deze Magnolia stempel past er heel goed bij.
Het uitstanzen van de blaadjes ging prima. Het takje ging iets lastiger door het blik. De lintjes die ik hier gebruikt heb, heb ik er ook gekocht. Natuurlijk vroegen ze zich af want ik nu moest met die labeltjes Made in Syria. Dat heb ik maar zo gelaten.
Er zullen nog aardig wat creatie met blik gaan volgen, want ik heb nog wel een voorraadje(LOL).
Voor vandaag ga ik nu sluiten.
Morgen ga ik wat vakantie foto's uitzoeken en zal ze op mijn blog zetten.
Veel liefs en groetjes Marja

19 opmerkingen:

Ilonka zei

Wat een prachtige kaart met wel hel mooie kleuren prachtige bloemen en alles past zo mooi bij elkaar.

Groetjes Ilonka

Rach zei

a brilliant card Marja, great colours and details. hugs rachxx

*Ellen* zei

wat een avontuurlijke vakantie en wat een prachtig idee met dat blik

Alina zei

Geweldig, Marja, ik heb me goed geamuseerd!
Leuk kaartje, mooie kleuren combinatie!
Groetjes, Alina

marijke zei

jee marja wat een geweldig idee zeg ik ga nu met andere ogen kijken naar mij vakantie hahahahaha zal maar niets zeggen tegen Mari nog hihihi
je kaartje is er geweldig mee geworden

Anja's weblog zei

Hoi Marja,

Ik vind je kaart ook geweldig. Wat een hartstikke leuk idee met die blikjes:))Past allemaal zo leuk bijelkaar.

Groetjes
Anja

Anneke zei

Wat een leuk idee,
het is heel mooi geworden zo die bloemen uit het blik ;)

Groetjes Anneke

femke zei

heey marja,

dat is weer een prachtig kaartje geworden. wat een appart idee om blik op je kaart te gebruiken.

groetjes femke

Margreet zei

Hoi Marja,
Wat een geweldig idee is dat met blik werken....en blik van zo ver weg is helemaal apart om te gebruiken......het was een genoegen om je kaart te bewonderen!

groetjes, Margreet

Riet zei

Wat fijn voor je dat je zo gezellige vacantie heb gehad Marja.
En wat een leuk idee met die blikjes,lachen hoor.
Wat heb je weer een prachtig kaartje gemaakt
Leuke stempel,heel mooi papier.
En die bloem geweldig.

Liefs Riet.

Nora zei

You have a lovely blog. And thank you for sharing your "adventures".
Hope to see more of your great work!
Best regards,
Nora

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings zei

Gorgeous card . Love the image you've used and the beautiful colouring also. Have a fantastic weekend dear Marja...and thanks for visiting my blog and for your kind comments Hugs Claudix

Jacqueline (Sjakkie) zei

Een super mooie kaart en wat een geweldig leuk idee!
Groetjes van Jacqueline

Nikki Fairbairn zei

Gorgeous card Marja, beautifully coloured and i love all the pretty details. Hugs Nikki x

Bernadet zei

wat een hartstikke leuk idee, waar blik niet al goed voor is hè ;)
geweldig kaartje is het geworden Marja :D!

Leonie zei

Wat ontzettend leuk deze kaart met dat blik! Heb net even naar het fimpje gekeken, interessant zeg. Is het niet scherp en gaat je pons er niet bot door worden?
Ik zag trouwens dat we hetzelfde werk doen, grappig!

groetjes Leonie

Tab zei

oooh gorgeous card, Marja! Love the sweet image and the colours are delish!
Hugs Tab xxx

José zei

Geweldig Marja, hoe creatief en vindingrijk jij bent! Die bloemen van blikjes: super. Prachtige kaart!
Liefs José

Tara Godfrey zei

This is so pretty Marja! I just love how you incorporated some memorabilia from your trip into the card...what a brilliant idea and makes such a special card! The colours are so pretty and Tilda looks gorgeous! Great colouring as always!Hugs,t